2022. március 28., hétfő

[Sziveri János (1954-1990) március 25-én lett volna 68 éves...]

Dormán László régi fotókat tesz közzé Facebook-profilján.

*

Sziveri János (1954-1990) március 25-én lett volna 68 éves. Nem tudom elképzelni se, milyen lenne, hogy nézne ki öregen. Olyan lázadó, hetyke, izgága, mint amilyen fiatal korában volt? Mint ahogy Tolnai Ottóról sem hittem volna, hogy nyolcvanéves korára szelíd, halk szavú, morfondírozó öregúr és nagypapa lesz. A fenti képek 1989. március 25-én készültek Budapesten, a Handzsár utca 2-ben. Ez volt az utolsó születésnapja az életében. Furcsa nap volt, biztosan mások is meglátogatták aznap, valahogy külön-külön, mert egyszerre talán sokan lettünk volna, de ezt akkor nem kérdeztem meg. Az ajtajára ki volt írva, hogy most pihenek, gyertek kicsit később és azt hiszem, az óra is oda volt írva, hogy mikor. Jancsi ekkor már nagyon beteg volt, magyar szocreál heverőn feküdt, Erzsikével úgy fogadott bennünket, Anikót és engem, hogy közben föl sem kelt. A következő év januárjának utolsó napján, nagy erőfeszítések közepette megírta utolsó versét és február elsejére végleg kiesett kezéből a ceruza. Fájóan rövid életet engedélyezett neki a Teremtő.

(Facebook, 2022. március 28.)

Dudás Anikóval



Feleségével, Utasi Erzsébettel

Feleségével, Utasi Erzsébettel

Feleségével, Utasi Erzsébettel








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése